گزارش برگزاری اولین رویداد روز هوش مصنوعی

اولین رویداد روز هوش مصنوعی در تاریخ دوشنبه 17 بهمن‌ماه الی چهارشنبه 19 بهمن‌ماه در دانشکده مهندسی برق با حضور اساتید، دانشجویان و محققین دانشگاه و فعالین حوزه صنعت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ هدف از برگزاری این رویداد ایجاد بستری برای تعامل بین دانشگاه و صنعت بود که متعاقباً منجر به آشنایی بیشتر دانشگاه با نیازمندی‌های صنعت و همچنین صنعت با توانمندهای دانشگاه می‌شد. از دیگر اهداف این رویداد شناسایی و ارائه توانمندی‌های دانشگاه در حوزه هوش مصنوعی، گرد هم‌آوری ذی‌نفعان دولتی، خصوصی، دانشگاهی و صنعتی در حوزه هوش مصنوعی و احصاء نیازمندی‌های موجود در جامعه و ارائه راهکارهایی برای پاسخ به این نیازمندی‌ها بود.

این رویداد به شکلی برنامه‌ریزی‌شده بود که افراد و سازمان‌های دولتی تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در حوزه هوش مصنوعی و همچنین شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری اطلاعات به همراه افراد آکادمیک و دانشگاهی بتوانند تعاملات و همکاری‌های بیشتری با یکدیگر برقرار کنند و زمینه هم‌افزایی آنها فراهم شود.

شورای سیاست‌گذاری رویداد روز هوش مصنوعی؛ جناب آقای دکتر حسن کریمی مزرعه شاهی؛ رئیس افتخاری شورا و رئیس رویداد روز هوش مصنوعی، آقای دکتر محمد تشنه‌لب؛ دبیر همایش، آقای دکتر تورج امرایی؛ رئیس دانشکده مهندسی برق، آقای دکتر یوسف درمانی؛ رئیس دانشکده کامپیوتر بودند و دکتر بابک ناصر شریف دبیر علمی، دکتر سعید فرضی دبیر اجرایی و دکتر مجید سلطانی مسئول کمیته ارتباط با صنعت همایش بودند.

به نقل از آقای دکتر تشنه‌لب دبیر همایش، این نخستین همایش بدون ارائه مقاله بود که بر اساس سخنرانی‌های علمی در چارچوب هوش مصنوعی بنا شده بود. در کنار این سخنرانی‌ها کارگاه‌های کاربردی و نمایشگاه‌های دانش‌بنیان برنامه‌ریزی‌شده بود. از نکات قابل‌توجه این همایش ارائه توانمندی‌های پژوهشی و آموزشی در دانشکدههای مختلف دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بود.

این رویداد 10 سخنرانی کلیدی داشت که توسط آقای دکتر خاکی صدیق، آقای دکتر ایزدی از اعضا هیئت‌علمی دانشگاه، آقای دکتر بدیع، آقای دکتر ابوالقاسمی دهاقانی و آقای دکتر نجار اعرابی از دانشگاه تهران، آقای مهندس حسینی از شرکت تبسی، آقای دکتر خوشنویسان از دانشگاه نورت ایسترن امریکا، آقای دکتر صیدی از دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر اخائی از مرکز تحقیق و توسعه همراه اول آقای دکتر معین و آقای دکتر صفری از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد.

پنل‌های برگزار شده در این رویداد در 6 محور اصلی با عناوین پزشکی و سلامت، هوافضا، خودرو و حمل‌ونقل، انرژی، برق و کامپیوتر، اقتصاد، عمران و محیط‌زیست بود. در هر پنل بین 4 تا 5 پروژه عملی انجام شده در مجموع 30 پروژه داوری شده دررابطه‌با هوش مصنوعی تشریح شد. همچنین دو پنل تخصصی همراه اول و شرکت مکو با استقبال بی‌نظیر مخاطبان دانشگاهی و صنعتی برگزار شد.

 
تاریخ:
1401/11/25
تعداد بازدید:
5213
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:2
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.